Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Braun Marcin
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Cybis Natalia
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Gołębiowski Krzysztof (fizyka)
(1)
Grygier Urszula
(1)
Gwóźdź Jolanta
(1)
Jancarz-Łanczkowska Beata
(1)
Jastrzębska Dominika
(1)
Kijo Anna
(1)
Kosyra-Cieślak Teresa
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Lisicki Michał
(1)
Mach Maria
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (matematyk)
(1)
Ochmańska Barbara
(1)
Odrobina Wiesława
(1)
Olszowska Gabriela
(1)
Pasich Lidia
(1)
Piotrowski Krzysztof T
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stachera Hanna
(1)
Szkurłat Elżbieta
(1)
Usowicz Jarosław
(1)
Wilińska Justyna
(1)
Zielicz Włodzimierz
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Dziecko zdolne
(12)
Matematyka
(2)
Zdolności
(2)
Astronomia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko
(1)
Fizyka
(1)
Geografia
(1)
Historia
(1)
Informatyka
(1)
Język polski
(1)
Koła zainteresowań
(1)
Nauczanie
(1)
Osobowość
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przyroda
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(13)
Poradnik
(1)
Programy nauczania
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Poradnik został ułożony w cykl artykułów napisanych przez wybitnych znawców tematu i dydaktyków matematyki, a ich tematyka da się zaimplementować w praktyce na każdym poziomie edukacyjnym. Poradnik będzie cenną pozycją w biblioteczce nauczyciela matematyki (.) Zadania prezentują różnorodny poziom i można z nich wybrać materiały dla każdego ucznia. Przedstawiono też listę zbiorów zadań, do których można i należy się odwołać w trakcie pracy z takimi uczniami. Poradnik zawiera też wskazówki dla nauczycieli jak konstruować zadania, jak stawiać pytania i kiedy na nie odpowiadać, jak zorganizować kółko i konkurs, a także inne formy kształcenia zdolnych matematyków. (Maria Mędrzycka, fragmenty recenzji poradnika)
Przez rozbudzanie zainteresowań do odkrywania zdolności; Ciekawość to nie wszystko, trzeba jeszcze popracować- jak mądrze motywować dzieci do pracy nad rozwojem zainteresowań; Zdrowo zaniedbaj swoje dziecko - jak nie przesadzić ze stymulacją, czyli o straconym dzieciństwie; Inny, czyli jaki - kłopoty z życiem społecznym; Kiedy dziecko wie lepiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16246, 16245 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
W poradniku znajdzie Czytelnik zarówno informacje związane z najnowszymi badaniami i koncepcjami zdolności i twórczości, jak również przykłady dobrych praktyk w kształceniu uczniów zdolnych. W rozdziale pierwszym zatytułowanym Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych przedstawiono psychospołeczny kontekst rozwoju uczniów zdolnych, między innymi wpływ czynników osobowościowych, rolę nauczyciela, znaczenia uregulowań prawnych. Rozdział drugi zatytułowany Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych obejmuje cztery artykuły związane z doświadczeniami psychologów i nauczycieli w pracy z uczniami zdolnymi. W rozdziale trzecim poradnika zatytułowanym Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień skoncentrowano się na ważnym elemencie w strukturze zdolności, jakim są uzdolnienia twórcze. Rozdział czwarty nosi tytuł Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo i autorzy omawiają w nim wybrane aspekty specyficznych uzdolnień". (prof. dr hab. Wiesława Limont, fragment ze wstępu do poradnika)
I. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych. 1. Losy zdolnych. Co zdarza się, kiedy zdolne dzieci dorastają. 2. Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w przyspieszonym rozwoju osób zdolnych. 3. Czy w polskim systemie oświaty potrzebni są pedagodzy zdolności? 4. Konstrukcja podmiotu w procesie edukacyjnym. II. Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych. 1. Twórczośc jako źródło szczęścia. Koncepcje psychologii pozytywnej a praktyka psychoedukacji. 2. W stronę zdolności. Psychologia w praktyce pracy z uczniem zdolnym. 3. Nauczanie przez działanie, czyli dlaczego lubimy pracować metodą projektów. 4. Gazeta szkolna jako metoda rozwijania motywacji i zainteresowań uczniów. III. Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień. 1. Odpowiedzialna Kreatoligencja jako kompetencje dla przyszłości. Podejście integralne. 2. Twórczy Zachód, twórcza Polska? Rozważania o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach rozwoju kreatywności. 3. Poziom inteligencji emocjonalnej a zdolności twórcze. 4. Zdolności twórcze uczniów dyslektycznych - diagnoza i implikacje edukacyjne. IV. Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo. 1. Dlaczego kształcenie wizualne powinno być edukacją ku przyszłości? 2. Dylematy życia codziennego osób uzdolnionych artystycznie. 3. Projekt edukacyjno-artystyczny "Bestiariusz", czyli jak średniowieczne księgi mogą inspirować do tworzenia w świecie rzeczywistym i wirtualnym.4. Rozwój muzyczny dziecka wczesnoszkolnego i jego stymulacja. 5. Testy Edwina E. Gordona w identyfikacji ucznia (nie tylko) zdolnego.6. Repertuar oddziaływań nauczycielskich służących rozwijaniu potencjału informatyczneg uczniów gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16250, 16251 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Raport przedstawia analizę narzędzi służących do identyfikacji predyspozycji i zdolności uczniów na trzech poziomach kształcenia: podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. W raporcie uwzględniono wybrane, dostępne w Polsce narzędzia psychometryczne, komercyjne i niekomercyjne, arkusze obserwacyjne i skale nominacyjne dla nauczycieli oraz metody stosowane w tzw. diagnostyce miękkiej (wywiad, obserwacja).Prezentację narzędzi poprzedza przegląd literatury przedmiotu i tzw. źródeł zastanych w celu usystematyzowania definicji i pojęć związanych z zagadnieniem zdolności, predyspozycji, diagnozy i charakterystyki ucznia zdolnego.W raporcie przedstawiono modele identyfikacji i diagnozy ucznia zdolnego, dostępne i stosowane w naszym kraju narzędzia diagnostyczne, a także godne polecenia narzędzia stosowane na świecie oraz regionalne i ponadregionalne programy wspierające uczniów zdolnych w Polsce.W pozycji tej zawarto również wyniki badania pilotażowego przeprowadzonego na potrzeby raportu, które dotyczyło dobrych praktyk, stosowanych przez nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozy zdolności uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16905, 16904 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-106, 109-112.
"Książka jest praktycznym poradnikiem dla nauczyciela, który chce rozwijać zainteresowania i uzdolnienia matematyczne swoich uczniów. Zawiera propozycje wielu zadań, zabaw i gier, które rozwijają różne aspekty myślenia matematycznego i są adresowane do dzieci, które mają różny poziom wiadomości i umiejętności z matematyki". (dr Małgorzata Skura i Michała Lisicki, fragment recenzji poradnika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16047, 16046 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 112.
"Otrzymujemy ważną pomoc dydaktyczną w postaci poradnika (.) Uważam, że poradnik będzie bardzo pomocny w pacy nauczycieli z zainteresowanymi uczniami, może również pomóc w przygotowaniu bardziej atrakcyjnych lekcji fizyki, geografii czy przyrody (.). Autorzy proponują bardzo różnorodne formy pracy z uczniami, rozwijające ich zainteresowania astronomiczne: od prostych obserwacji, rysunków, poprzez obserwacje za pomocą specjalistycznego sprzętu, ćwiczenia wykorzystujące programy komputerowe do zaawansowanych problemów i zadań na poziomie olimpiady astronomicznej. Są zabawy dla małych dzieci oraz ćwiczenia dla starszej młodzieży. Zawarte w poradniku rysunki i mapki są niezbędne i pomocne" (Barbara Dłużewska, fragmenty recenzji poradnika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16041, 16042 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17022, 17021, 17020 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-223.
Poradnik stanowi niezwykle cenne źródło wiedzy dla nauczycieli - dotyczy sposobów pracy z uczniem zdolnym na wszystkich etapach kształcenia. Jego logiczna forma, czytelny układ treści oraz przejrzystość poszczególnych modułów pozwalają szybko zorientować się w zawartości i sprawnie poruszać po poszczególnych częściach. Bogactwo konkretnych przykładów popartych dużą wiedzą merytoryczną autorki zapewnia wysoki poziom metodyczny i praktyczny poradnika.Część praktyczna zawiera zgodne z podstawą programową konspekty, scenariusze zajęć, a także przykłady prac projektowych i badawczych, uwzględniające indywidualizację pracy z uczniem zdolnym.Książka bogata jest w przykłady zajęć prowadzonych w systemie klasowo-lekcyjnym i pozalekcyjnym, np. scenariusze, konspekty, ciekawe zadania, bank ćwiczeń, a także aktywizujące metody i formy pracy. Proponowane lekcje zawierają wskazówki do pracy z uczniami o różnorodnych uzdolnieniach. Autorka proponuje lekcje kreatorskie wzbogacone o komponent internetowy oraz lekcje prowadzone metodami aktywizującymi, podczas których uczeń stawiany jest w sytuacji badacza. Przedstawia przykłady stosowania alternatywnych metod nauczania, nastawionych na pracę twórczą.W poradniku odnajdziemy pomoce dydaktyczne i cenną wiedzę, przydatnych zarówno nauczycielowi, jak i innym osobom pracującym na co dzień z uczniem zdolnym. Warto go polecić wychowawcom, rodzicom oraz osobom prowadzącym zajęcia rozwijające zdolności w domach kultury czy szkołach artystycznych. Wskazuje sposoby różnorodnego rozwijania zdolności cały czas podkreślając, że zdolność to przede wszystkim umiejętność przełożenia swoich możliwości intelektualnych na konkretne działanie. (Kamilla Przychodzień, fragmenty recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16615, 16616, 16614, 16613, 16617 (5 egz.)
Książka
W koszyku
W załączniku "Skala Gotowości Edukacyjnej Pięciolatków (SGE-5) : arkusz obserwacyjny".
Bibliogr. s. 77-[78].
Dla nauczycieli przedszkoli, studentów kierunków pedagogicznych.
"Skala Gotowości Edukacyjnej Pięciolatków (SGE-5)" - obserwacyjna metoda dla nauczycieli pięciolatków SGE-5 została opracowana w związku ze zmianami w polskim systemie edukacji, polegającymi na obniżeniu wieku realizacji obowiązku szkolnego. Metoda ułatwi nauczycielom obserwację i analizę zachowań, umiejętności, zainteresowań, mocnych stron i trudności pięciolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15480, 15481, 17712 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16907, 16908 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała w ramach projektu "Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego".
Data wyd. wg strony ORE.
Bibliogr. s. 119.
Celem niniejszej publikacji jest przybliżenie nauczycielom aktualnych kwestii związanych z programami nauczania i ich funkcjonowaniem w szkole. Materiał ten, w trakcie opracowywania przez zespół autorów, roboczo określany był mianem "poradnika", co miało podkreślać jego funkcjonalny charakter. Rozporządzenia, stanowiące kontekst nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego sukcesywnie wchodzącej do szkół, uczyniły program nauczania wyrazem autonomii szkoły, a tym samym delegowały kompetencję jego tworzenia na nauczyciela pracującego w określonym środowisku i uwzględniającego potrzeby konkretnych uczniów.Ta sytuacja postawiła nowe zadania przed nauczycielami, na których obecnie spoczywa odpowiedzialność za dobór wdrażanych programów. Stąd - pomysł poradnika dotyczącego tej materii, tzn. publikacji, która miałaby dla szerokiego grona nauczycieli stanowić praktyczną pomoc w realizacji owych zadań.W wyniku konsultacji z nauczycielami i dyrektorami szkół - między innymi uczestnikami szkoleń organizowanych przez ORE - wyłaniały się kolejne aspekty, które takie opracowanie powinno uwzględniać. Przede wszystkim zarysowała się konieczność uwzględnienia różnych perspektyw oglądu podejmowanej problematyki: nauczyciela będącego twórcą oryginalnego, własnego programu, nauczyciela, który nie jest zainteresowany "programopisarstwem", a jedynie chce dokonać trafnego wyboru dokumentu programowego spośród dostępnej oferty, dyrektora szkoły, który bierze odpowiedzialność za dokument dopuszczany do realizacji we własnej placówce, nie będąc najczęściej specjalistą w zakresie przedmiotu, którego ów program dotyczy. W ten sposób wyłoniła się koncepcja naszego poradnika, który nie stanowi publikacji zwartej, lecz pozostaje zestawem artykułów autonomicznych. Zachęcając do lektury całości, jednocześnie adresujemy każdą z pozycji - jako odrębny tekst - do Odbiorcy zainteresowanego konkretnym ujęciem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16739, 16738, 16737, 16736, 16735 (5 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17458, 17459 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 140-143.
Poradnik stanowi niezwykle cenne źródło wiedzy dla nauczycieli - dotyczy sposobów pracy z uczniem zdolnym na wszystkich etapach kształcenia. Jego logiczna forma, czytelny układ treści oraz przejrzystość poszczególnych modułów pozwalają szybko zorientować się w zawartości i sprawnie poruszać po poszczególnych częściach. Bogactwo konkretnych przykładów popartych dużą wiedzą merytoryczną autorki zapewnia wysoki poziom metodyczny i praktyczny poradnika.Część praktyczna zawiera zgodne z podstawą programową konspekty, scenariusze zajęć, a także przykłady prac projektowych i badawczych, uwzględniające indywidualizację pracy z uczniem zdolnym.Książka bogata jest w przykłady zajęć prowadzonych w systemie klasowo-lekcyjnym i pozalekcyjnym, np. scenariusze, konspekty, ciekawe zadania, bank ćwiczeń, a także aktywizujące metody i formy pracy. Proponowane lekcje zawierają wskazówki do pracy z uczniami o różnorodnych uzdolnieniach. Autorka proponuje lekcje kreatorskie wzbogacone o komponent internetowy oraz lekcje prowadzone metodami aktywizującymi, podczas których uczeń stawiany jest w sytuacji badacza. Przedstawia przykłady stosowania alternatywnych metod nauczania, nastawionych na pracę twórczą.W poradniku odnajdziemy pomoce dydaktyczne i cenną wiedzę, przydatnych zarówno nauczycielowi, jak i innym osobom pracującym na co dzień z uczniem zdolnym. Warto go polecić wychowawcom, rodzicom oraz osobom prowadzącym zajęcia rozwijające zdolności w domach kultury czy szkołach artystycznych. Wskazuje sposoby różnorodnego rozwijania zdolności cały czas podkreślając, że zdolność to przede wszystkim umiejętność przełożenia swoich możliwości intelektualnych na konkretne działanie. (Kamilla Przychodzień, fragmenty recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17456, 17457 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16422, 16423 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej